Ryanair

Ryanair – to największa europejska tania linia lotnicza istniejąca na rynku lotniczym od 1985 r. W Polsce irlandzki przewoźnik działa od marca 2005 r. Ryanair pierwszy lot zainaugurował z wrocławskiego lotniska Strachowice do londyńskiego portu Stansted. Siedem lat później, w roku 2012, wrocławskie lotnisko zostało pierwszą w Polsce bazą Ryanaira.

Kolejną, niecały rok później, zostało lotnisko w podkrakowskich Balicach. Kierownictwo linii planuje otwarcie jeszcze jednej – trzeciej krajowej bazy, tym razem na lotnisku w Modlinie, na które tania linia Ryanair powróciła ponownie 30 września 2013 r. (po dziewięciu miesiącach nieobecności spowodowanej remontem pasa).

W chwili obecnej Ryanair w Modlinie jest monopolistą a z lotniskiem tym wiąże duże nadzieje. Przeniósł już tam wszystkie swoje połączenia , które obsługiwał na lotnisku im. Chopina, niektóre zintensyfikował, dołożył kilka nowych tras i zapowiedział obsługę kolejnych, w tym dwóch krajowych połączeń do: Gdańska i Wrocławia. W tej chwili irlandzka tania linia obsługuje z Modlina ok. 30 połączeń.

Rezerwacja i Sprzedaż Biletów Ryanair, Tanie Linie Lotnicze

Wyloty z Bydgoszczy, Gdańska, Lublina, Katowic, Krakowa, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Warszawy, Wrocławia

tanielotyryanair - infolinia

Poza trzema krajowymi bazami Ryanair jest obecny na wszystkich krajowych lotniskach skąd łącznie obsługuje ponad 150 tras!

Siedziba główna Ryanaira mieści się w Dublinie. Ta najskuteczniejsza europejska linia lotnicza przewozi rocznie ponad 80 mln pasażerów i obsługuje 180 portów lotniczych w 30 krajach Europy a także w afrykańskim Maroku. Przewoźnik posiada w Europie 58 baz operacyjnych. Łącznie samoloty Ryanaira wykonują ponad 1600 lotów dziennie! Ryanair ma zakusy także na otwarcie kierunków transatlantyckich. Trasy przyszłych połączeń będą zaczynać się w kilku wybranych portach europejskich a kończyć w Stanach Zjednoczonych. Do realizacji tego pomysłu Ryanair będzie musiał zakupić nowe – dalekiego zasięgu – samoloty.

Obecna flota linii lotniczych Ryanair składa się z 303 maszyn. Tworzą ją wyłączenie samoloty jednego typu – Boeingi 737-800. W 2012 roku średni wiek maszyn przewoźnika wynosił ok. 3,6 lat. Według zapewnień władz linii flota Ryanaira jest najnowszą i najbardziej ekologiczną w Europie. W marcu 2013 r. linia zamówiła w zakładach Boeinga kolejnych 175 samolotów. 75 z nich ma zastąpić dotychczas eksploatowane maszyny a kolejnych 100 posłuży do obsługi wciąż rozwijanej siatki połączeń. Linia zatrudnia ponad 8 tys. pracowników (w tym ponad tysiąc pilotów).

Swoją popularność Ryanair zawdzięcza przede wszystkim niskim cenom biletów, które wynikają z prowadzonej konsekwentnie specyficznej polityce polegającej na:

– ofercie wielu (do 1000 – 1500 km) krótkodystansowych tras,

– lotom na drugorzędne/prowincjonalne, a tym samym tańsze lotniska,

– konsekwencji w trzymaniu się rozkładu lotów,

– relatywnie niskim kosztom operacyjnym i kosztom utrzymania (m.in. dzięki jednolitej flocie),

– dynamicznej akcji promocyjnej,

– wprowadzaniu na większość tras puli biletów po bardzo niskich cenach,

– elastyczności i ciągłym wprowadzaniu innowacji (np. odprawa online).

 Mimo narzekań ze strony pasażerów na szorstką obsługę, brak jakichkolwiek udogodnień, przedmiotowe traktowanie podróżnych czy coraz bardziej szalone pomysły ze strony przewoźnika (jak wprowadzanie płatnych toalet czy zamysł ich likwidacji lub nawet pomysł wprowadzenia samolotów z miejscami… stojącymi) z roku na rok rośnie liczba chętnych do korzystania z usług taniej linii Ryanair. Potwierdzają to statystyki. Dla większości podróżnych najważniejsza jest niska cena za przelot, dostępność i bogata siatka połączeń i Ryanair spełnia te wymagania.

Pasażerowie powinni pamiętać, że korzystając z usług Ryanaira muszą pojawić się na lotnisku o odpowiednim czasie gdyż stanowiska bagażowe zamykane są punktualnie na 40 minut przed planowanym odlotem samolotu, a bramki wejścia na pokład samolotu zamykane są na 20 minut przed planowanym odlotem.